Wednesday 23 November 2011

Trip to Sabah (Walai Tokou Homestay)

Assalamualaikum...

Sesudah pulang dari Pekan Nabalu, kami singgah makan dahulu di sebuah restoran di pekan Kundasang. Kemudian, kami menuju ke tempat penginapan kami yang pertama adalah terletak di Kundasang. 
View of Kundasang:

Ia dikenali sebagai “Walai Tokou Homestay”. Kami menginap di homestay ini selama 2 hari 1 malam. Pekan Kundasang memang sejuk sangat. Tak perlu guna air-conditioner. Semulajadi bha air-cond. Pagi hingga malam, udaranya memang sejuk. Boleh dikatakan sepanjang saya dan kawan-kawan berada di Kundasang, kami jarang berpeluh. hehehhe…. Homestay ini memang lengkap dengan pelbagai kemudahan termasuklah water-heater sebab air kat Kundasang sejuk sangat..rasa macam air batu ais je…Suasana sekitar homestay sememangnya mendamaikan..Owner nya pun peramah…Berdekatan dengan homestay ini ada restoran. Jadi, anda semua tak perlu risau soal makanan.




Kalau boleh nanti, honeymoon…saya nak bawa suami saya datang ke Kundasang…wahhhhh!!!!!Incik N, boleh tak??hihi =)

Selain “Walai Tokou Homestay”, terdapat juga beberapa tempat penginapan yang anda boleh diami. Antaranya ialah TM Resort.


Gambar kat atas ni adalah gambar depan TM Resort 

Hmm…bila dah sampai di homestay tersebut..kami makan, kemas barang dan berehat (take a nap before we go to the next destination). 

So, now we go to the next destination =)

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary

Daisypath Anniversary tickers