Saturday 3 March 2012

Travelog Perjalanan Cinta Aku dan Kamu 2

Kehilangan si “kamu” amat berat bagi si “aku”. Hampa hidup si “aku” tanpa si “kamu”. Namun, itulah yang perlu dilalui oleh “aku”. Melihat “kamu” dari kejauhan adalah satu kepuasan. Walaupun tidak bersua muka, “aku” masih menjejak “kamu” di laman maya. Kadang-kala orang lain merasakan tindakan si “aku” adalah tidak masuk dek akal. Jika sudah itu maknanya sudahlah. Ya, bak kata orang let bygone be bygone. Tapi “aku” masih hidup dalam kenangan itu. Kadang-kadang “aku” mentertawakan diri “aku” sendiri. KENAPA? Pernahkah “kamu” mengenang “aku”? “Kamu” boleh meneruskan hidup tanpa  “aku”. “Aku” pula dibelenggu dengan nostalgia bersama “kamu”. Tapi itulah hakikat yang perlu ditempuh. Andai memori ini seperti kad memori yang boleh dipadam isinya. Sudah menjadi lumrah alam, pertemuan dan perpisahan terjadi. Soal jodoh adalah sesuatu yang kita tidak boleh paksa. Sesungguhnya sudah tertulis jodoh kita di loh mahfuz bersama siapa. Siapa itu kita tidak tahu. Wallahualam. “Aku” dan “kamu” bertemu dan berpisah atas kehendakNya. Jika benar jodoh “kamu” adalah “aku”, maka sudah tentu suatu hari nanti, “aku” dan “kamu” akan bertemu jua. Jika bukan “aku” bukan jodoh “kamu”, maka Allah tidak akan menyatukan kita. Itu semua adalah kehendaknya.

Maafkan atas kekurangan aku ini...
Aku belum layak untuk mencintai...
Namun jauh sudut hatiku ingin dicintai..
Aku tahan perasaan ini kerana kekecewaan semalam..
Sampai bila aku juga tak pasti..
Yang pastinya,tidak aku buka hatiku melainkan ALLAH hadirkan perasaan cinta pada insan yang juga ALLAH hadirkan perasaan cinta padaku.
Kerana aku mahu mencintai seterusnya menikahinya.
Aku tak mahu hanya sekadar memenuhi perasaan sedangkan itu bukan ketentuan. Kerana aku tahu sakitnya mencintai tetapi dikhianati..
(kata-kata di atas adalah hasil nukilan salah seorang sahabat Cik Za)




Sekuat mana kita setia
Sehebat mana kita merancang
Selama mana kita menunggu
Sekeras mana kita bersabar
Sejujur mana kita menerima dirinya

Jika TAKDIR Allah menentukan yang kita BUKAN dengan dirinya, kita tidak akan bersama dengannya..jika Allah telah MENULIS jodoh kita dengannya, kita tetap akan bersama dengannya kerana tulang rusuk dan pemiliknya tidak akan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang TEPAT menurut ilmuNya..tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah DIRANCANG dan sebaik-baik rancangan adalah dari ALLAH jua ~♥♥~

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary

Daisypath Anniversary tickers