Saturday 3 March 2012

Travelog Cinta Aku dan Kamu

Assalamualaikum
Cik Za nak share something..satu kisah yang mungkin berkaitan dengan yang masih hidup ataupun telah tiada

Kita akan terkenang sesuatu itu bila kita kesunyian....begitulah travelog antara aku dan kamu..
Bibit-bibit kenangan itu datang secara tiba-tiba. Ramai yang memberi nasihat "Kamu boleh lupakan dia'' tapi tidak semudah itu. Senang untuk berkata begitu tapi yang melaluinya adalah diri sendiri. SUKAR. ya itulah perkataan yang sesuai untuk diungkapkan. Perasaan sayang itu masih ada pada seseorang yang pernah singgah di hati kita. Itu mungkin boleh dikatakan kesetiaan tahap gaban, kan? haha.. Semua orang yang berada di sekeliling mudah menuturkan kata semangat. Ya terima kasih di atas kata-kata semangat itu. Syukran.

Masihkah kamu ingat? (chewaaah macam lagu pulak)
Saat pertama kali kita bersua muka...jantung saya dup dap dup dap...hahhaa....perkenalan yang hanya bermula di laman maya...bermula perkenalan sebagai sahabat di alam maya..bertemu di sebuah keramaian...pertemuan pertama "kamu" dan "aku"...dua jasad dan roh yang berjumpa di tengah ramai..masing-masing malu untuk menuturkan kata...hanya sepatah dua kata..ok la for the 1st impression..

Pertemuan seterusnya..kisah bermula di sini...aura kasih dan cinta itu mula tersebar..suka tulis note untuk awak..setiap pertemuan "aku" dan "kamu" saya titipkan di dalam sebuah nota..agar bisa diingati dan dikenang..Only u can put smile on my face...only u can make my heart beats fast..saya simpan hati saya untuk awak..



Seperti biasa...bunga asmara akan menjadi layu...makanan yang hangat akan menjadi sejuk...sedangkan lidah lagi tergigit..inikan pula pasangan yang tengah bercinta..bak kata orang  ombak dan badai yang melanda akan meneguhkan lagi sesuatu perhubungan JIKA bisa ditangani dengan baik..tolak ansur itulah yang paling penting..jgn terburu-buru membuat keputusan kerna ia akan membuat "kamu" dan "aku" menyesal seumur hidup.. jangan biar perkara ini terjadi kepada anda.. Cik Za take note, k!

"Kamu" dan "aku" masih berhubung..hati "aku" masih menyimpan satu harapan bahawa satu hari nanti ada jodoh antara kita..Walaupun ada yang mengatakan bahawa tindakan "aku" dan "kamu" menjadi sahabat adalah salah dan tidak wajar..."aku" tetap juga berhubung dengan "kamu" kerna aku masih percaya bahawa selagi Allah tidak membuka pintu hati "aku" untuk orang lain dan mengubah perasaan "aku" pada "kamu", maka tidak salah sekiranya "aku" dan "kamu" berkawan..

Pada suatu hari, ada orang lain yang datang mengetuk pintu rumah "aku" tapi " aku" menidakkan kehadiran orang itu dan biarkan ia berlalu pulang ke rumah nya..sungguh beruntung orang yang bernama "kamu" kata orang yang mengetuk pintu itu...kenapa?? kerana orang yang bernama "aku" tidak dapat memberikan hatinya pada orang lain..di hati si "aku" ada nama si "kamu"..


Kisah "aku" pada hari biasa..setiap kali "aku" pergi ke sesuatu tempat.."aku" akan merasa "kamu" ada di sisi "aku"..jadi "aku" akan membelikan "kamu" sesuatu walaupun realitinya "kamu" tidak ada di sisi "aku".."Aku" belikan tasbih buat "kamu"..bertasbihlah dan berzikirlah mengingat Allah..setiap butir tasbih yang dipegang ibarat "kamu" memegang hati "aku~ kasih "aku" dan sayang "aku" pada "kamu"..macam Ketika Cinta Bertasbih  pulak kan? hahha~ Bisikan doa saya untuk awak dalam setiap butiran tasbih itu..



"Setiap detik kenangan "aku" dan "kamu" bukan saja tersimpan di dalam diari hidup "aku" tapi juga tersemat di dalam hati comel "aku".. kita ingin seseorang itu menjadi milik kita tetapi sekiranya Allah tidak mengkehendaki perkara itu berlaku...maka orang itu bukanlah milik kita...mungkin ada yang lebih baik..maka berserahlah pada Allah..berkasih biar satu berkawan biar ramai..Namun, "aku" saban malam mendoakan agar kasih "kamu" dan "aku" bersatu..sekiranya sudah tertulis di loh mahfuz, "kamu" dan "aku" bersatu, "aku" sujud syukur..berterima kasih kepada Allah kerna menyatukan "aku" dan "kamu"..sekiranya tidak, "aku" hambaNya hanya mampu meredhakan kepergian "kamu" dari hidup "aku".



Selagi Allah masih menganugerahkan rasa cinta dan sayang "aku" pada "kamu"...selama itu "aku" masih bertahan dan mendoakan kamu dari kejauhan..sungguh hebat percaturan hidup "aku" yang telah Allah tentukan.."aku" percaya Allah tidak akan menguji hambaNya jika tidak mampu..
Selagi Allah mengizinkan...selagi Allah memberi rasa itu pada "aku"...."aku" akan sentiasa menyayangi "kamu"..

Jangan terlalu taksub dengan cinta kerna cinta pada Allah itu paling agung..

Tu je la kisah travelog cinta antara si "aku" dan si "kamu"..hmm...Cik Za doakan "aku" dan "kamu" ada jodoh dan berbahagia hingga akhir hayat =)

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary

Daisypath Anniversary tickers